Firma je živoucí bytost. Trochu expresivní, možná poetické. Určitě mi ale dáte za pravdu, že žádný podnikatel nechce, aby jeho podnik skomíral nebo umíral. To se ovšem často děje s webovými stránkami společností, kde jsou poslední aktuality datovány před dvěma třemi lety.

Ano, i to je možné vidět na českém internetu. Je skvělé, že firmy mají na svých webových stránkách sekci „Aktuality“ nebo „Tiskové zprávy“. Je však hrozné a matoucí, že v nich najdeme dvě tři zprávy z roku 2010. Chybí čas. Jindy zase inspirace. To je pochopitelné. Firma si ale neuvědomuje, že tím veřejnosti může dávat najevo: stagnujeme, nerosteme, uvízli jsme, nic se u nás neděje. A to přece žádný podnikatel nechce!

Dát o sobě vědět je v době internetu velmi snadné. Webové prezentace mají jednoduchou možnost, jak vkládat aktuality. Pracovat s administrací se zvládne naučit každý průměrný zaměstnanec. V tom problém není. Jde spíše o to, co vlastně psát? A jak najít čas v běžném provozu ještě na takovou věc, jako je tvorba firemních textů.

Jistě, je to složité. Sama potvrzuji rčení, že „kovářova kobyla chodí bosa“. Svůj firemní blog neaktualizuji tak často, jak bych chtěla. Není to o tom, že by chyběla inspirace. Ale znáte to, řešíte zakázky, objednávky, fakturace… a čas tak nějak plyne.

Tiskové zprávy, aktuality nebo newslettery se vyplatí objednat

Pokud již na svých firemních stránkách máte rubriku jako „aktuality“, buď ji pravidelně aktualizujte, nebo raději zrušte. Je přitom lépe ji samozřejmě ponechat, už z toho důvodu, že udržuje stránky živé, za což vám body přičtou i vyhledávače a vaše SEO bude na dobré úrovni.

Firemní texty přitom nemusíte tvořit interně a dohadovat se se zaměstnanci, kdo je napíše. Objednat si je můžete i u profesionálů. Ať už jde o copywritery, PR manažery na volné noze apod. V první řadě je třeba podotknout, že takové řešení není drahé. Tvorba jedné firemní aktuality nebo článku vás může vyjít třeba na 300 – 400 korun (nahlédněte do ceníku). Samozřejmě záleží na délce, náročnosti apod.

Výhodou takového řešení je, že navážete spolupráci s člověkem, který má ke psaní vztah, ví, jaké aktuality mohou být pro vaše klienty zajímavé, bude s vámi konzultovat témata a myslet na to, že je třeba opět sepsat nějakou novinku. Podobně je možné objednat si například texty pro firemní newsletter nebo si nechat na míru zhotovit firemní časopis či bulletin.

Jakou podobu můžou mít firemní texty

  • Aktuality (určené pro web, firemní blog apod.)
  • Tiskové zprávy (určené pro média)
  • Newsletter (informace rozesílané vašim klientům i zaměstnancům)
  • Firemní časopis či bulletin (tištěná i on-line forma)

Nestíháte psát firemní blog? Napište, společně to zvládneme!