Lepší jeden článek na hustý téma, než deset článků, které nikoho nebaví číst. Neplýtvejte jako autor energií. Dejte svým čtenářům obsah, který jim bude chutnat.
Top téma je šťavnaté, módní a přitažlivé. Lehce kontroverzní? Může být a nemusí. Hlavně má styl.
Je to jako v kavárně. Buď si vyjdete do cukrárny, která zaspala v devadesátkách, číšnice s mašlí ve vlasech vám na plastové stolky servíruje spařeného turka a likérovou špičku (nic proti ní, miluju ji). Nebo se usadíte v lehce hipsterské kavárničce a vypijete si voňavé espresso, ke kterému dostanete čerstvý švestkový koláč.
Co chcete víc?
To druhé. Pravděpodobně. Dívejte se proto kolem sebe. Poslouchejte (se vší pokorou a respektem) útržky rozhovorů kolem vás. Inspirujte se při posezení s kamarádkou. Čtěte jiné autory, ale nekopírujte.
Chcete příklad?
Když vydáme v časopise Sidonie článek o jarních módních trendech, je to nuda. Ale když rozehrajeme téma o (ne)nošení podprsenek, je to hit.
Když na svém blogu vydám článek o pěstování bylinek, má průměrnou čtenost. Ale když napíšu příspěvek, jak a proč pěstovat bylinky společně se zeleninou, je mimořádně úspěšný.
Téma do notýsku
Pište si témata do notýsku, nahrávejte si myšlenky do mobilu. Mě inspirace přepadává vždycky v nevhodnou chvíli. Když ji nejmíň čekám. A tak trénuju paměť, žádám servírku o lístek a o tužku nebo se v lese tiše nahrávám do mobilu a dívám se, jestli se někdo nedívá.