Obsah je král. To slýcháme ze všech stran. Je to pravdivé klišé. Obsahový marketing patří mezi dlouhodobější marketingové nástroje. Když ho vezmete za správný konec, bude fungovat. Zájemci o váš produkt nebo službu se promění ve vaše dlouhodobé zákazníky. O ně je třeba pečovat. A obsahový marketing to velmi dobře umí.

coffee-1128140_960_720

Podle Neila Pateila, odborníka na online marketing, funguje obsahový marketing podobně jako drogový dealer. Trochu děsivé přirovnání, ale výstižné. „(Dealeři) vědí, že jejich úspěch je závislý na kvalitě produktu. Nespoléhají na billboardy ani reklamu v médiích. Když je jejich produkt dobrý, lidé ho šíří dál,“ řekl.

Není to nic nového. Dřív se zvěsti o novém obchodníkovi v provinčním městečku šířily podobně. Sousedky si šeptaly: „Už si u něho byla. Má výbornou šunku. A co víc, krásné modré oči. A jak jsme si hezky popovídali.“ Zvědavá sousedka si doma převázala šátek a utíkala k tomu pohlednému obchodníkovi s krásnýma modrýma očima. Pro tu dobrou šunku, pochopitelně.

O ničem jiném obsahový marketing není. Je o šíření dobrého jména a věhlasu produktu.

Problémem je, že to chce čas. A hodně práce. A kvalitní obsah. Ten vám musí někdo psát, takže to není úplně zadarmo. Ale hodnota takového obsahu je trvalá.

Dnes vám ukážu několik nástrojů, které v obsahovém marketingu dobře fungují.

Blog

Já vím, blogů je strašně moc. A jsou časově náročné. Musíte je psát (vy, nebo najatý copywriter). Ale fungují, když je děláte dobře. Úspěšný blog má zajímavý obsah, kvalitní fotografie, je zábavný a přínosný, je psaný srozumitelným jazykem a informace přináší pravidelně.

PR článek

Hm. Zarazili jste se. Nikdo přece už dnes PR články nečte. No jo, ale ony mohou být psané zábavnou formou, mohou obsahovat hodnotné informace a čtenář si je rád přečte. Stačí zvolit správné téma, článek dobře napsat a umístit ho tam, kde si ho někdo přečte.

Tisková zpráva

Je skvělé objevit se v médiích. Věřím, že každá firma má šanci si vybudovat dobrý vztah v novináři, aby se citace jejích šéfů objevovaly v redakčních článcích. Napsat dobrou tiskovou zprávu, kterou novináři převezmou, je do velké míry umění. Bez odborníka z obsahové agentury to pravděpodobně nepůjde.

Text na webu

Každá firma má web. Jen málo z nich má dobrý text. Takový, který zákazníka motivuje zůstat a objednat si produkt nebo službu. Text je nutné poutavě napsat, vhodně strukturovat, nacítit se na myšlení zákazníka a dovést ho k akci (objednávce).

Facebook

Na sociálních sítích se hraje podle jistých pravidel. Víte, kdo jsou vaši „fanoušci“? Seznamte se s nimi, protože jen tak můžete vědět, jestli na ně funguje fotka štěněte, mimina nebo květiny. Jasně, tohle je nadsázka, ale facebookové komunity povětšinou milujou hezké obrázky. Texty nesmí být složité, musí být srozumitelné. Lidi musí chtít vaše sdělení sdílet – tedy identifikovat se s ním.

Autorkou článku je Jana Poncarová. Foto: pixabay.com